Jak przygotować się do sezonu?

Miłośnicy sportów zimowych zapewne zacierają już ręce: w końcu zaczyna się sezon na narty i snowboard. Zanim jednak wyjdziemy na stok warto zwrócić uwagę na kilka kwestii, o których dobrze pamiętać, by wypad nie skończył się kontuzją. Jazda na nartach i snowboardzie to duże obciążenie dla organizmu, dlatego dobrze jest utrzymywać formę przez cały rok. Przed wyjazdem warto poświęcić trochę czasu na odpowiedni trening.

Co ćwiczyć?

Dobrym sposobem na poprawienie kondycji jest poświęcanie trzy razy w tygodniu około pół godziny dziennie na ruch o charakterze tlenowym i umiarkowanej, równej intensywności. Wśród możliwych aktywności, które można bez problemu uprawiać w trakcie jesieni do wyboru są: są rolki, rower lub jogging. Jeśli pogoda odstrasza od aktywności na świeżym powietrzu, można zdecydować się na pływanie. Opłaca się również skupienie na treningu nóg poprzez ćwiczenia na siłowni, ściance wspinaczkowej, jak również aktywności w klubie fitness.

Na wyżyny

Dla niektórych sporty zimowe to odskocznia i hobby, dla innych staje się to stylem życia i wciągającą pasją. Jeśli inwestycja czasu i pieniędzy w sporty zimowe daje szczególną satysfakcję to dobrym pomysłem jest zastanowienie się nad odpowiednią dietą. Trzymanie się rygoru żywieniowego ułatwi poruszanie na stoku i przyspieszy, a także ułatwi pozytywne efekty, jakie daje aktywny tryb życia. Nawet jeśli nie chcemy startować w zawodach sportowych to odpowiednio przemyślane podejście do sportów zimowych da nam korzyści w postaci dobrego samopoczucia i lepszego zdrowia.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s